AH Uygulama Yönetmeliği Değişikliklerine İtirazlarımız

Sayın üyemiz, değerli meslektaşımız,

2010 Sağlık Uygulama Tebliği’ndeki yeni kısıtlamalar, değişiklik yapılacak olan Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği’ndeki olumsuzluklar, kısıtlamalar ve iyi tanımlanmamış yeni görev yüklemeler karşısında TAHUD MYK olarak çeşitli düzeylerde girişimlerde bulunduk ve bulunmaya devam ediyoruz.TAHUD MYK olarak yeni yönetmelik konusunda tüm üyelerimiz, akademisyenlerimiz ve çalışma gruplarımızın katkılarıyla oluşturduğumuz önerilerimizi ekli dosyada bulabilirsiniz. 

Yasal zeminlerde her türlü girişimde bulunmaya ve tepkimizi göstermeye devam ediyoruz. Üyelerimiz ilgili yerlere tepkilerini göstermeye başladılar bile. Özlük haklarımızla ilgili konularda yasal zeminlerde görüş belirtmek ve tepki vermek en doğal demokratik hakkımızdır. Sizleri bu hakkınızı kullanmaya ve tepkinizi doğrudan karar vericilere göstermeye çağırıyoruz.
 
Geçiş döneminin bitmeye yaklaştığı bugünlerde aniden ortaya çıkan ve bilimsel herhangi bir dayanağı olmayan yeni kısıtlamalar kabul edilemez. Birinci basamağın gelişmesi için her türlü katkı ve desteğe açığız, pilot uygulamanın başından bu yana belirttiğimiz şekilde:
1. Daha etkin ve kaliteli birinci basamak hizmetini sunmak için Aile Hekimliği uzmanlık eğitimi özendirilmeli,
2. TAHYK önerileri doğrultusunda alan eğitimini de içeren uzmanlık eğitimi hızla hayata geçirilmeli,
3. Aile Hekimliği yeni yönetmeliği ile getirilen ve uygulama içinde çalışmak isteyen Aile Hekimliği uzmanlarına yönelik kısıtlamalar kaldırılmalı,
4. Aile Hekimliği uygulaması içinde çalışan hekimlerin görev tanımları net olarak tarif edilmeli,
5. Aile Hekimlerine kayıtlı hastaları dışında idari-adli ya da acil hekimlik görevleri dayatılmamalı,
6. Kişi başına düşen hasta sayısı 3000’in altına indirilmeli,
7. Aile Hekimlerinin birinci basamak sağlık hizmeti sunmalarının önünde engel olan SUT kısıtlamaları bilimsel kriterlere göre yeniden düzenlenmeli ve
8. Aile Hekimliği hizmetlerinin sürdürülmesi için bugüne dek sağlanan destek, birinci basamağa özel koruyucu yaklaşımı destekleyen performans kriterleri ile devam etmelidir.

Hedefimiz Aile Hekimliğinin bilimsel kılavuzlar ışığında daha etkin şekilde ülkemizde yaygınlaştırılması. Uygulama içinde çalışan meslektaşlarımızın mağdur olmamaları, bizlere yeni kısıtlamalar ve mağduriyetler dayatan bu taslakla ilgili yüzlerce itiraz dilekçesinin ilgili adreslere ulaştırılmasıdır.

Sesimizi daha net duyurabilmek amacıyla sizlerin de önerileri ile itiraz noktalarımızı belirtmeye çalıştığımız temel metinler hazırlıyoruz. Sizlerden gelen öncelikli itiraz noktalarından hareketle hazırladığımız örnekler sadece sizlere fikir vermek için hazırlanmıştır. Bu dilekçe örneklerinden de faydalanarak düşünce ve mağduriyetlerinizi de yazmanız ve karar verici makamlara tepkilerinizi dile getirmeniz bir oldubitti ile karşılaşmamızı engelleyecektir.
SESİNİZİ DUYURUN
Lütfen siz de itirazlarınızı aşağıda bilgilerini bulabileceğiniz makamlara iletin.


T.C. Sağlık Bakanlığı Aile Hekimliği Birimi:
TEL:    0312 585 1332
FAKS: 0312 432 2665
http://www.ailehekimligi.gov.tr/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=212
Mithatpaşa caddesi no:3  Sıhhiye 
Ankara  06100  Türkiye 

Doç. Dr. Turan Buzgan (T.C. Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı)
Tel:    0312 585 14 3233
Faks: 0312 434 3327

T.C. Sağlık Bakanlığı Bakanlık Makamı
Tel:     0312 585 1050
Faks:  0312 431 4879

T.C. Sağlık Bakanlığı Aile Hekimliği Koordinatörlüğü:
TEL:    0312  585 1321, 585 1436
FAKS: 0312 4322665, 4322956
 aile@saglik.gov.tr

 
Konuyla ilgili TAHUD Hukuk Bürosu görüşü:
TAHUD Merkez Yönetim Kurulu’na,

Bireylerin meslek ve özlük haklarını ilgilendiren konularda ilgili kurum ve kişilere kendi adlarına görüş ve tepkilerini iletmesi ya da başka görüşleri paylaşması bir haktır ve hukuki bir sakınca içermemektedir. Saygılarımızla…
TAHUD Hukuk Bürosu

 

ÖRNEK METİN
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİNE
ANKARA

Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği Taslağı Ek – 1 Aile Hekimliği Uygulamasında Atama ve Nakillerle ilgili Usül ve Esaslar’ın Madde 2 – (2) a) bendinde yer alan;
“Aile hekimliği uzmanları, grup pratiğinin sağlanması, uzmanlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve hizmet alanların hizmet unsurlarından dengeli bir şekilde yararlanabilmesi için iki veya daha fazla pozisyon planlanan her aile sağlığı merkezinden ancak bir pozisyonu tercih ederek yerleştirilirler. Aile hekimliği uzmanı, daha önce bir aile hekimliği uzmanının yerleştiği aile sağlığı merkezindeki başka bir pozisyonu tercih etmek isterse ikinci gruptaki hekimlerin hizmet puanları sıralamasına göre yerleştirilir .
İkinci grubun yerleştirilmesi: Birinci grubun yerleştirilmesinde tercih hakkını kullanmayan aile hekimliği uzmanları, tabipler ve diğer uzman tabipler en yüksek hizmet puanından başlamak üzere tercihlerine göre boş kalan aile hekimliği pozisyonlarına yerleştirilirler.” şeklinde düzenlenmiştir.
Bu düzenleme ile daha önceki yönetmelikte olan ilk yerleşme hakkımda pek çok dezavantaj yaşayacağım. Birlikte çalışmayı istediğim aile hekimliği uzmanı arkadaşlarımla çalışma şansımı kaybetmiş olacağım. Bu tür bir düzenleme almış olduğum aile hekimliği mesleki eğitiminin bana sağlamış olduğu tek avantajdan da beni mahrum etmektedir.
Aile hekimliği uygulamalarına aldığım mesleki eğitimin gereği katılmak için büyük bir heyecan yaşarken benim için hayal kırıklığı yaratmıştır. Bu konudaki kararımı yeniden gözden geçirmeme neden olmaktadır. Yönetmelikteki bu maddenin kaldırılmasını talep ediyorum.
 
Tarih:
İsim:
İmza:
 

 
ÖRNEK METİN

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİNE
ANKARA
Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği Taslağı Ek – 1 Aile Hekimliği Uygulamasında Atama ve Nakillerle ilgili Usül ve Esaslar’ın Madde 2 – (2) a) bendinde yer alan;
“Aile hekimliği uzmanları, grup pratiğinin sağlanması, uzmanlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve hizmet alanların hizmet unsurlarından dengeli bir şekilde yararlanabilmesi için iki veya daha fazla pozisyon planlanan her aile sağlığı merkezinden ancak bir pozisyonu tercih ederek yerleştirilirler. Aile hekimliği uzmanı, daha önce bir aile hekimliği uzmanının yerleştiği aile sağlığı merkezindeki başka bir pozisyonu tercih etmek isterse ikinci gruptaki hekimlerin hizmet puanları sıralamasına göre yerleştirilir.
İkinci grubun yerleştirilmesi: Birinci grubun yerleştirilmesinde tercih hakkını kullanmayan aile hekimliği uzmanları, tabipler ve diğer uzman tabipler en yüksek hizmet puanından başlamak üzere tercihlerine göre boş kalan aile hekimliği pozisyonlarına yerleştirilirler.” şeklinde düzenlenmiştir.
Bu düzenleme ile aile hekimliği uzmanlarının mağdur edildiğini düşünmekteyim. Bizler aile hekimliği uygulamaları için esas oluşturması gereken hekim grubuyuz. Ülkemizde aile hekimliği uygulamalarının istenilen kalitede yürütülebilmesi için aile hekimliği uzmanlığının özendirilmesi gerekmektedir. Oysa bu düzenleme ile aile hekimliği uzmanlarının bu ihtisası yaparak elde ettiğini düşündükleri kalan tek avantaj da ortadan kalkmaktadır.
Üstelik bu düzenleme ile bulunacağımız Aile Sağlığı Merkezinde uzmanlık eğitimi almış bizlere sağlanmış hiç bir farklı görev tanımlanmamaktadır. Sadece bizlerin seçme haklarımızda kayıplar oluşmaktadır. Bu düzenlemenin aile hekimliği uzmanları için gurur kırıcı olduğunu düşünmekteyim. Gönüllü olarak katılmayı düşündüğüm aile hekimliği uygulamalarına yapılan bu değişiklik önerisi gerçekleşirse katılıp katılmama konusunu çok daha fazla düşüneceğim. Çünkü birlikte çalışmayı planladığım aile hekimliği uzmanı arkadaşlarımla çalışma şansım kalmamakta ve çalışmak istediğim bölgeden çok farklı bir bölgede çalışmak durumunda kalacağım.
Biz aile hekimliği uzmanları için uygulamalara katılma konusunda oldukça heves  ve gurur kırıcı bu düzenlemenin kaldırılmasını talep ediyorum.

Tarih:
İsim:
İmza:
 

 
ÖRNEK METİN

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİNE
ANKARA
 Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği Taslağı Ek – 1 Aile Hekimliği Uygulamasında Atama ve Nakillerle ilgili Usül ve Esaslar’ın Madde 2 – (2) a) bendinde yer alan;
“Aile hekimliği uzmanları, grup pratiğinin sağlanması, uzmanlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve hizmet alanların hizmet unsurlarından dengeli bir şekilde yararlanabilmesi için iki veya daha fazla pozisyon planlanan her aile sağlığı merkezinden ancak bir pozisyonu tercih ederek yerleştirilirler. Aile hekimliği uzmanı, daha önce bir aile hekimliği uzmanının yerleştiği aile sağlığı merkezindeki başka bir pozisyonu tercih etmek isterse ikinci gruptaki hekimlerin hizmet puanları sıralamasına göre yerleştirilir”.
İkinci grubun yerleştirilmesi: Birinci grubun yerleştirilmesinde tercih hakkını kullanmayan aile hekimliği uzmanları, tabipler ve diğer uzman tabipler en yüksek hizmet puanından başlamak üzere tercihlerine göre boş kalan aile hekimliği pozisyonlarına yerleştirilirler.” Düzenlemesinin kaldırılmasını talep ediyorum.
Bu şimdiye kadar aile hekimliği uygulamasına geçilen illerde Aile Hekimliği uzmanlarına ilk yerleştirmelerde tanına öncelik ve istediği yeri ve istediği Aile Hekimliği uzmanı ile birlikte çalışma hakkının kaldırılması demektir. Bunu kabul etmiyorum. Yönetmelik bu şekliyle yasallaşmamalıdır. Bu ifade taslaktan çıkarılmalıdır.
 
 Tarih:
İsim:
İmza:

 

ÖRNEK METİN

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİNE
ANKARA
Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği Taslağı Ek – 1 Aile Hekimliği Uygulamasında Atama ve Nakillerle ilgili Usül ve Esaslar’ın Madde 2 – (2) a) bendinde yer alan;
“Aile hekimliği uzmanları, grup pratiğinin sağlanması, uzmanlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve hizmet alanların hizmet unsurlarından dengeli bir şekilde yararlanabilmesi için iki veya daha fazla pozisyon planlanan her aile sağlığı merkezinden ancak bir pozisyonu tercih ederek yerleştirilirler. Aile hekimliği uzmanı, daha önce bir aile hekimliği uzmanının yerleştiği aile sağlığı merkezindeki başka bir pozisyonu tercih etmek isterse ikinci gruptaki hekimlerin hizmet puanları sıralamasına göre yerleştirilir.
İkinci grubun yerleştirilmesi: Birinci grubun yerleştirilmesinde tercih hakkını kullanmayan aile hekimliği uzmanları, tabipler ve diğer uzman tabipler en yüksek hizmet puanından başlamak üzere tercihlerine göre boş kalan aile hekimliği pozisyonlarına yerleştirilirler.” şeklinde değiştirilmek istenmektedir.

Bu biz aile hekimliği uzmanları için çok önemli bir mağduriyet yaratacaktır. Bugüne kadar aile hekimliği yerleştirmeleri yapılan hiçbir pilot ilde uygulanmayan bu değişiklik bizler için severek katılmak istediğimiz aile hekimliği uygulamalarına katılma yönünde pek çok çekince oluşturacaktır. Puanları birbirine yakın diğer hekimler aynı aile sağlığı merkezlerinde bir arada çalışma olanağı bulurken biz bir aile sağlığı merkezinde tek uzman hekim olarak çalışmak zorunda kalacağız.

Oysa aldığımız mesleki eğitimin sonucunda çalışma koşullarından dolayı birbirimizi yakından tanıma şansımız olan çok fazla aile hekimliği uzmanı arkadaşım var. Ben onlarla birlikte daha iyi bir ekip çalışması yapabileceğimi düşünmekteyim. Daha önceki uygulamaya geçilen illerde diğer  aile hekimliği uzmanı arkadaşlarım biraraya geldiler ve çok güzel bir ekip anlayışıyla çalışıyorlar. Üstelik bu durum ne diğer hekimler ne de vatandaşımız açısından bir sorun yaratmadı.

Bu yeni düzenleme neredeyse beni aile hekimliği uzmanı olduğum için cezalandırmakta ve birlikte çalışmak istediğim aile hekimliği uzman arkadaşlarımdan zorla uzaklaştırmaktadır. Bu düzenlemenin kaldırılmasını talep ediyorum.
 
Tarih:
İsim:
İmza:

 
ÖRNEK METİN

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİNE
ANKARA
 
Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği Taslağı Ek – 1 Aile Hekimliği Uygulamasında Atama ve Nakillerle ilgili Usül ve Esaslar’ın Madde 2 – (2) a) bendinde yer alan;
“Aile hekimliği uzmanları, grup pratiğinin sağlanması, uzmanlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve hizmet alanların hizmet unsurlarından dengeli bir şekilde yararlanabilmesi için iki veya daha fazla pozisyon planlanan her aile sağlığı merkezinden ancak bir pozisyonu tercih ederek yerleştirilirler. Aile hekimliği uzmanı, daha önce bir aile hekimliği uzmanının yerleştiği aile sağlığı merkezindeki başka bir pozisyonu tercih etmek isterse ikinci gruptaki hekimlerin hizmet puanları sıralamasına göre yerleştirilir.

İkinci grubun yerleştirilmesi: Birinci grubun yerleştirilmesinde tercih hakkını kullanmayan aile hekimliği uzmanları, tabipler ve diğer uzman tabipler en yüksek hizmet puanından başlamak üzere tercihlerine göre boş kalan aile hekimliği pozisyonlarına yerleştirilirler.” şeklinde değiştirilmiştir. Bu durum yıllarca emek vererek aile hekimliği ihtisası yapmış aile hekimliği uzmanları için büyük bir haksızlık ve mağduriyete yol açacaktır. Biz aile hekimliği uzmanları olarak aile hekimliği uygulamalarının bizlerin esas çalışma alanları olduğuna inanmaktayız. Ancak bu düzenleme neredeyse bizleri bu uygulamalardan uzaklaştıracak denli haksızlık duygusu yaratmaktadır.

Ülkemizde yaygınlaşmasını istediğimiz aile hekimliği uygulamalarındaki bu madde bizler açısından hukuki itirazlara da açık durmaktadır. Yönetmelik bu şekilde çıktığı takdirde aile hekimliği uzmanları tarafından hukuki itirazların yapılması kaçınılmaz gözükmektedir.

Hiç istemediğimiz halde ülkemizdeki aile hekimliği uygulamalarındaki yerleştirme işlemlerinde kesintiye yol açabilecek bu tür hukuki itirazların ortadan kalkması için bu değişiklik önerisinin kaldırılması hepimizi mutlu edecektir.

Böylece biz aile hekimliği uzmanlarının da içinde büyük bir hevesle yer almak istediği aile hekimliği uygulamaları kesintiye uğramaksızın tüm ülkemize hızla yaygınlaştırılabilecektir.

Tarih:
İsim:
İmza:



 
ÖRNEK METİN

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİNE
ANKARA
Halen yürürlükte bulunan Aile Hekimliği Pilot Uygulaması hakkında Yönetmelik Madde 2’ye göre, “aile hekimi” atamalarında öncelik sırası, kadrosu uygulamaya geçilen ildeki Aile Hekimliği Uzmanı’ndadır.

Ancak düzenlenmesi düşünülen yeni Yönetmeliğe göre, bu öncelik kaldırılmakta, her ASM’ye bir Aile Hekimliği Uzmanı planlanarak, öncelikli görev yeri seçim olanağı ortadan kaldırılmaya çalışılmaktadır.

Bu değişikliğin, eğitim vb. nedenlerle açıklanamayacağı da, aile hekimlerinin görev tanımları gereği açıktır.

Halen yürürlükte olan yönetmelikte, kamu dışı çalışan Aile Hekimliği Uzmanları, sisteme dahil olamazken, yeni planlanan yönetmelikle, kamu kuruluşlarında çalışan Aile Hekimliği Uzmanları bile, uzmanlıkları gereği hak ettikleri görev yerinden farklı bir tercih yapmaya zorlanmakta ve adeta isimlerini taşıyan sistemin dışında kalmaya zorlanmaktadırlar.

Planlanan yeni yönetmeliğin bu haliyle yürürlüğe girmesi “hakkaniyet” ilkesiyle çelişmektedir. Yönetmelikteki bu maddenin kaldırılması için gereğini arz ediyorum.

Saygılarımla

Tarih:
İsim:
İmza:
 



 

This article was published under the category Dernekten Haberler on 16/04/2010 00:00.